Klasická optimalizace pro vyhledávače je dlouhodobý proces, během kterého se odborníci starají o webové stránky a sociální sítě. Přivádí nové uživatele a provází je procesem prodeje až do konce. Podle průzkumů prostřednictvím svého webu můžete v Čechách oslovit až neuvěřitelných 81 procent uživatelů. Jaké typy můžete využít?
- Black hat,
- white hat,
- lokální,
- mobilní.
Black hat
Začněme tím nejhorším. Tento způsob využívají specialisté, kteří se snaží dostat k cíli až příliš rychle. Nejde jim o kvalitní práci. Naopak se snaží oklamat vyhledávač a zajistit klientům či sobě snadný úspěch. Tyto pokusy ovšem ve většině případů končí penalizací, případně naprostým odstraněním webu ze seznamu Googlu. Zejména ten si na toto jednání dává velký pozor.
White hat
V tomto případě se jedná o klasické SEO, které systematicky a dlouhodobě buduje dobrou pověst společnosti. Pečuje o příliv nových návštěvníků, analýzu klíčových slov, skutečný linkbuilding, relevantní obsah a mnoho dalšího. Skvělým příkladem je SEO z Brna od Seolight.cz. Od odborníků získáte komplexní služby a investice se rozhodně vyplatí. Mnohonásobně se totiž navrátí.
Lokální varianta
Nejvyšší relevanci má tento druh pro společnosti, které působí zejména v jednom městě. Při správném postupu docílíte toho, že se jako výsledek dotazu zobrazíte uživatelům, kteří se nachází ve stejném místě jako samotný obchod. Důležitý je především pro restaurace, řemeslníky, lékaře, právníky apod. Pro všechny, kteří nemají jen e-shop, ale kamennou prodejnu.
Mobilní
Posledním je velmi speciální kategorie. Již z názvu trochu vyplývá, o co se jedná. Jde o optimalizaci soustředěnou na výsledky vyhledávání prostřednictvím smartphonů. Je logické, že se toto odvětví stále rozvíjí, protože lidé využívají své telefony čím dál více ke všemu, včetně dotazů a nákupů. Běžné SEO se zabývá stolními počítači, a proto je zde zcela nové odvětví, které se o to stará.