Podnikání, a to s pomocí internetu, ale návštěvníci se na vaše stránky zrovna neženou? Možná je problém v tom, že svůj web nemáte optimalizovaný. Co to znamená? Existuje služba, která může váš web vytáhnout mezi prvních několik výsledků na stránce vyhledávání. Jde o optimalizaci pro vyhledávače, ve zkratce jenom SEO. Co je SEO a proč se o tuto službu zajímat? Věřte tomu, že až pochopíte, o čem to všechno je, budete se aktivně snažit, aby i váš web byl kvalitně optimalizován.
Je to všechno o přirozeném výběru
Google pracuje s různými vyhledávacími algoritmy, které se starají o to, aby na stránce vyhledávání při zadání určitého klíčového slova byly zobrazeny jenom relevantní výsledky. Ačkoliv algoritmy se neustále mění, je možné určitým způsobem ovlivnit, že Google si vybere právě váš web namísto nějakého konkurenčního. Stačí vyhledávacím algoritmům předhodit to, co chtějí, tedy správné nastavení webu, odkazy z cizích stránek a podobně.
Jak je toho dosahováno?
Aby optimalizace byla úspěšná, je třeba zhotovit hned několik dílčích úprav, které webu sami o sobě prospějí. Může jít o změnu struktury webu, vylepšení obsahu nebo třeba správné zakomponování klíčových slov do textu. Tohle všechno, a s využitím zpětných odkazů, se pak stará o celkové zpopulárnění stránek a tím větší atraktivitě pro samotný vyhledávací algoritmus. Jak vidíte, má to určitou logiku, z čehož vycházejí i specialisté zabývající se optimalizací.
Postup je zřejmý, avšak pokaždé o něco jiný
Protože každý web je něčím charakteristický, nemohou specialisté neustále pracovat zcela stejně. Každá zakázka je více či méně odlišná, a to třeba už jenom rozdílnou konkurencí. Konkurence ve světě prodeje elektroniky bude totiž zcela jiná, než když půjde o nějakého lokálního truhláře. Proto je třeba smýšlet velmi individuálně, a hlavně vycházet z toho, co specialisté navrhnou. Samotná optimalizace je pak záležitostí na určité období, z čehož pak vyjdou přední pozice na vyhledávači.